Mahirkan diri dalam komunikasi bahasa Inggeris dalam 6 bulan!

image

image

image

image

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua

Apakah syarat atau rahsia untuk anda boleh berkomunikasi dengan baik dalam bahasa Inggeris asas dalam masa cuma 3 ke 6 bulan?

Ini bermakna,anda yang betul-betul lemah pun boleh mula berkomunikasi dengan baik dan yakin dalam ayat-ayat mudah yang tepat tatabahasa dan maksud ia?

Ini rahsianya:-

1. Love English  – Anda perlu meminati bahasa Inggeris itu terlebih dahulu dan tidak menganggap ianya sesuatu yang sukar dan membebankan.

2. Learn Grammar  – Anda perlu belajar bersungguh2 aspek tatabahasa bahasa Inggeris  untuk anda tahu bagaimana untuk membuat ayat dalam bahasa Inggeris.Grammar juga penting untuk membolehkan anda memahami apa yang anda baca dan dengar.

3. Increase your vocabulary  – Kosakata bahasa Inggeris kita perlu juga ditingkatkan untuk melancarkan komunikasi bahasa Inggeris kita. Teknik paling berkesan ialah memulakan ia dengan Oxford 3000 word list.

4. A good teacher  – Agak sukar untuk belajar bahasa Inggeris ini secara bersendirian.Anda perlukan bimbingan daripada seorang guru yang mahir dan mempunyai komitmen yang tinggi. Saya sendiri sudah mengajar bahasa Inggeris selama 13 tahun dan memilih kerjaya ini atas sebab minat yang mendalam untuk mempertingkatkan kemahiran  berbahasa Inggeris anda.

5. Perfect practice – Anda bukan sekadar perlukan latihan tetapi latihan yang sempurna.Aspek practice ini cikgu akan rangkumkan dalam latihan karangan, latihan tatabahasa dan latihan membuat ayat-ayat mudah melalui:-

   i. Latihan dalam kelas
  ii. Latihan karangan melalui emel
  iii.  Latihan membuat ayat-ayat mudah melalui  WhatsApp.

Kesemua ini anda akan dapat melalui kursus Asas- Asas Komunikasi bahasa  Inggeris seperti berikut:-

1. Tarikh mula – 2hb Ogos
2. Lokasi – Precinct 16, Putrajaya
3. Masa  – 9 a.m. – 2 p.m.
4. Hari – Setiap Ahad selama 7 minggu
5. Yuran – RM790 seorang atau cuma RM790 seorang jika daftar dua orang.  Yuran biasa RM890.

Cuma tinggal 5 kekosongan sahaja lago.

Cikgu Yusoff
WhatsApp 019-3090711

image

Leave a comment